Zo lok je de beste sollicitanten

Bedrijven moeten steeds origineler uit de hoek komen om sollicitanten aan te trekken. Vacatures publiceren in print blijft belangrijk, maar ook online campagnes brengen vaak soelaas. In regio’s zoals West-Vlaanderen, waar de werkloosheid en dus het aantal potentiële kandidaten voor een vacature laag ligt, moeten bedrijven soms nog wat verder durven gaan.

Het creatieve communicatiebureau d’artagnan werkte voor zijn klant Poco Loco een opmerkelijke campagne uit. Door hun constante groei is tortillaproducent Poco Loco uit Roeselare immers heel dringend op zoek naar magazijniers, operatoren, techniekers, en ploegleiders. Gezien de lage werkloosheidsgraad is het geen evidentie geworden om die vacatures ingevuld te krijgen.

Poco Loco zet die jobaanbiedingen op een originele wijze in de kijker. Zo hebben ze niet één, maar drie filmpjes (‘proevertjes’, ‘flamenco’ en ‘Poco-Locomotief’) gemaakt om sollicitanten aan te spreken. Het idee is dat je een beetje zot moet zijn. Niet té zot natuurlijk, want de kandidaten die op sollicitatiegesprek komen in de spots maken het net iets te bont.

Info: www.pocoloco.be/jobs